Bezoek aan de Haagse Hogeschool

25 september, 2008

Aangezien ik graag een breed onderzoek wil doen en het optimale resultaat wil behalen neem ik niet alleen de werkwijze van de Hogeschool Rotterdam in overweging maar ga ik ook langs bij andere Hogescholen. Vandaag heb ik gesproken met Loes Tromp bij de Haagse Hogeschool.

Ook binnen het media instituut van de Haagse Hogeschool is er sprake van een minimale hoeveelheid aan studenten die een stage in het buitenland daadwerkelijk uitvoeren; naast dat velen het overwegen.

Ook hier redeneert men met dat studenten wellicht ontmoedigd raken door de hoeveelheid informatie die op hen afkomt bij een stage in het buitenland (aldus Mvr. Tromp).

De eerste fout die volgens haar wordt gemaakt is dat veel studenten nog niet weten in ‘welk’ land zij daadwerkelijk een stage willen lopen.

Wat gebeurt er als een student bij de HHS komt met een idee voor een stage in het buitenland?
Allereerst wordt er geadviseerd met hun / haar SLB te praten, mits diegene dat nog niet heeft gedaan. Aangezien de SLB (studie loopbaan begeleiders) je kunnen helpen met je idee, en voor jou er zijn om je motiveren / op gedachte te brengen / op weg te helpen.

Wanneer de student al wat zekerheid in welk land en soort van stage in gedachte hebben wordt hen geadviseerd om naar de “international desk” te stappen, waar alle mogelijkheden zichtbaar worden. Vervolgens kan men een stap verder doen naar de “international office” voor praktische informatie mbt fondsen, beurzen, vaccinaties enzovoorts…

Bij de International Office ga ik eens langs en vraag ik:
“Wat geef je een student als eerste advies voor een mogelijke overweging van een stage in het buitenland???”
De Mvr van het kantoor geeft mij een brochure van de HHS genaamd “internships and studying abroad” en vertelt mij eens te kijken op het intranet…

Plaats een reactie